Jak se stát členem
Jednání se zájemcem o službu
Jednání vede pracovník NZDM No. 10:
Bc. Elena Svitičová, Bc. Martin Balej
Pokud se chceš stát uživatelem služby, musíš projít následujícími kroky:
Poté, co poprvé přijdeš do nízkoprahu,
- se seznámíš s pracovníkem nízkoprahu, který tě provede a vysvětlí ti, co je potřeba vědět a co kde najdeš
- vymyslíš si přezdívku, pod kterou budeš v nízkoprahu vystupovat a zapíšeš se do Podpisovníku
- v nízkoprahu platí určitá pravidla, která musíš znát - za jejich porušení můžeš být sankciován
Při druhém až pátém kontaktu má pracovník za úkol podat ti tyto informace:
- co je cílem a posláním NZDM No.10
- jaká jsou tvoje práva a povinnosti
- co je smyslem sociální služby (pomoc a podpora)
Při šestém až osmém kontaktu se tě pracovník zeptá, jestli se ti v NZDM No. 10 líbí, a zda budeš chtít i nadále nízkoprahové zařízení využívat (se všemi pravidly a povinnostmi). Pokud ano, uzavře s tebou uživatelskou smlouvu a sepíše Záznam o uzavření ústní smlouvy o poskytování služby.
ODMÍTNUTÍ ZÁJEMCE O SLUŽBU
neposkytnutí služby zájemcům o službu může být z důvodu:
- nedostatečné kapacity – max. 15 uživatelů v jeden okamžik
- nespadá do cílové skupiny – 6-26 let
- je zjevně pod vlivem návykových látek
- chová se agresivně
- je v ohrožení zdraví či života
- byl již dříve vyloučen ze zařízení pro hrubé porušení pravidel a má trvalý zákaz vstupu do zařízení
Pracovníci jednají dle svého uvážení v rámci kompetencí a s ohledem na konkrétní situaci. Vždy se o složitějších případech domlouvají v týmu (příp. na supervizi). Pracovník jedná se zájemcem či uživatelem vždy s ohledem na svou bezpečnost.
JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM O SLUŽBU, KTERÝ ODMÍTÁ PRVOTNÍ INFORMACE
- pracovník se snaží podat zájemci o službu prvotní informace
- pokud zájemce nemá o prvotní informace zájem, sdělí mu pracovník, že bez těchto informaci nebude vědět, jak se má v klubu chovat a tudíž nemůže v klubu pobývat; pracovník se snaží zájemci informace podat nenásilnou formou
- pokud zájemce i přesto odmítá, pracovník mu sdělí, že není možné, aby v tomto případě službu využíval, pokud zájemce změní názor, může se přijít kdykoli o službě informovat; pokud si zájemce nechá informace podat, může v klubu zůstat